Blog

VODIČ ZA PRIPRAVO ODLIČNE SPLETNE VSEBINE

Posted by Vanja Žižić on Apr 17, 2018 11:23:02 AM

Oznake: vhodni marketing, vsebinski marketing, strategija vsebinskega marketinga

Za pridobivanje novih obiskovalcev spletne strani je pomembno, da jim ponudimo relevantne in praktične informacije. Tovrstne informacije lahko na spletni strani posredujemo v različnih oblikah. V obliki blogov, vlogov, infografik, e-knjig, kvizov, podstrani, webinarjev (spletnih predavanjih) in drugih.

A je za pripravo odlične vsebine poleg relevantnih in praktičnih informacij, ki morajo biti zapisane tako, da nosijo rdečo nit, potrebno predvideti še en korak prej. Odlična vsebina mora biti tudi taktično zastavljena tako, da izpolnjuje, oziroma dosega cilj, zaradi katerega se pisanja vsebin pravzaprav sploh lotevamo.

vodić-za-pripravo-odlične-vsebine

Začrtajte strategijo vsebine, preden se lotite njene izvedbe

Ste vedeli, da le 32% B2B strokovnjakov za marketing* pravi, da ima začrtano vsebinsko strategijo? Brez vsebinske strategije uspeha ni mogoče meriti, zato je pomembno, da si pred pripravo vsebine zastavite cilje, ki jih želite doseči.

Če ne veste kako začeti z marketinško strategijo, ali potrebujete le nekaj svežih idej, smo za vas strnili nekaj opornih točk

  1. Za koga ustvarjate vsebino? Kakšen je vaš namen? Kdo so vaše ciljne persone?

Je vaš cilj pridobiti več ogledov spletne strani ali je vaš cilj obiskovalce spletne strani spremeniti v stranke? Temu prilagajajte tudi vsebino.

Če želite pridobiti le več ogledov spletne strani, je dovolj, da na svoji spletni strani ustvarjate in širite koristno vsebino.

Če želite, da ti obiskovalci postanejo tudi vaši kupci, jih preusmerite na podstrani na katere ste vključili pozive k nadaljnji akciji, seveda pa jim v zameno vedno ponudite več informacij, podatkov oziroma znanja, ki ga iščejo (bodisi v obliki e-knjige, infografike ali kakšne druge vsebine). Pri pisanju izbranih vsebin pa imejte vedno v mislih ciljne persone – torej za koga ustvarjate vsebino.

Ko poznate svoje ciljno občinstvo, lahko ustvarite bolj relevantno in dragoceno vsebino, ki jo bodo želeli brati in ji slediti tudi naprej.

  1. Kakšne težave lahko rešite za potencialne stranke z vsebino, ki jo pripravljate?

Preglejte konkurenco in kanale, ki ponujajo podobne produkte ali storitve, kot jih ponujate vi. Raziščite, s kakšnimi težavami se spopadajo.


Pripravite manjšo raziskavo, včasih so dovolj že podatki, dostopni na spletu. Pripravite intervju z obstoječimi strankami ali raziščite interakcijo, ki o izbrani temi poteka na družabnih omrežjih.


Vsebino, ki jo boste pripravili zastavite tako, da bo reševala težave – naj ne bo le promocija blagovne znamke. 

  1. V katerih formatih boste ustvarili vsebino?

Ko razdelate informacije in zastavite, o čem boste pisali, razmislite v kakšni obliki jo boste posredovali.

So vaše ciljne persone nagnjene k temu, da se lažje vizualno učijo? Če so, jim podatke pokažite v obliki infografik ali videa.

Če so bolj nagnjene k temu, da redno berejo, pričnite s pisanjem bloga.

Se informirajo izključno v prostem času prek telefona? Pripravite kratke videoposnetke.

Preizkusite različne formate in ugotovite, katera v vašem primeru deluje najbolje.

  1. Preko katerih kanalov boste vsebino širili?

Ni dovolj, da vsebino le ustvarite, poskrbeti morate tudi, da jo v svet pošljete preko ustreznih kanalov. Ustvarjanje vsebine je sicer pomembna naloga, za katero stoji veliko načrtovanja in dela, kljub temu pa se zgodba ne konča, ko vsebino objavite na svoji spletni strani.

Ne predvidevajte, da jo bodo ljudje našli sami, potencialnim strankam raje na široko odprite vrata in vsebino posredujte tam, informirajo oziroma zadržujejo največ časa.

  1. Kako boste načrtovali in upravljali z ustvarjeno vsebino ter objavami?

Vzpostavite sistem, s katerim boste lahko z ustvarjeno vsebino hitro in na enostaven način tudi upravljali. Upravljate jo lahko s pomočjo različnih orodij kot so Buffer, Everypost ali Sprout Social, vendar imejte v mislih, da ti kanali generirajo podatke, ločeno od analitike, ki jo spremljate na svoji spletni strani. Za bolj poglobljen vpogled in upravljanje podatkov na enem mestu razmislite o integraciji programske opreme Hubspota.

Ko si odgovorite na vsa vprašanja in zastavite vsebinsko strategijo ter teme, o katerih boste pisali, preverite še 11 smernic, ki vam bodo olajšale proces pisanja.

DOBRE PRAKSE

11 smernic za pripravo odlične vsebine

  1. Pomagajte obiskovalcem razumeti temo. Predstavljajte in pišite o rečeh, s katerimi si lahko pomagajo. Ljudje bodo čez čas zaupali vašemu znanju in idejam ter se zanašali na vas.
  2. Pozornost vzbudite že z naslovom. 80% ljudi bo prebralo naslov, le 20% pa celoten članek oziroma blog, zato je pomembno, da je ta dovolj informativen.
  3. Komunicirajte in pišite tako, da boste blizu vašemu ciljnemu občinstvu. Poistovetite se s ciljnimi personami in razmislite, kako bi želeli, da vas nekdo, ki ga sami že iščete ogovori in vzbudi vašo pozornost
  4. K tematiki, ki jo odpirate vedno prispevajte nekaj novega. Ne ponavljajte samo reči, ki jih je mogoče že najti na spletu
  5. Pišite tako, kot ljudje iščejo na spletu. Razmislite s katerimi ključnimi besedami bi vaša ciljna persona iskala informacijo in to upoštevajte tudi pri zapisu.
  6. Zasnujte okvir (template), po katerem vas bodo bralci hitro prepoznali. Okvir je tisti, po katerem vas bodo bralci hitro prepoznali in vedeli, kakšen zapis lahko pričakujejo.
  7. Zastavite rdečo nit pisanja in se je držite. Ko pišete lahko hitro odtavate in zaključite čisto drugje, kot ste začeli. Preberite še enkrat in osnovno idejo, ki ste jo odprli tudi zaključite.
  8. Vsebina naj vedno podpira vrednote, sporočilnost in strategijo vaše blagovne znamke. Pri pisanju imejte vedno v mislih, kakšen je namen pisanja vsebine, ki jo pripravljate.
  9. Vključite jasen in oblikovno izpostavljen poziv k dejanju (CTA). Če želite od svojih bralcev, da stopijo korak naprej, jim to jasno nakažite.
  10. Vključite vizualne elemente Grafike, fotografije, video vsebine. Vizualna vsebina je
  11. Vsako vsebino pred objavo preberite še enkrat. Naj bo brez napak in slabe slovnice.

 *Vir: https://www.hubspot.com/marketing-statistics

Preberite tudi:

- 5 korakov, kako ustvariti marketinški stroj, ki bo na vašo spletno stran privabljal ciljno javnost