Blog

VODIČ ZA PRIPRAVO ODLIČNE SPLETNE VSEBINE

Posted by Vanja Žižić on Apr 17, 2018 11:23:02 AM

Za pridobivanje novih obiskovalcev spletne strani je pomembno, da jim ponudimo relevantne in praktične informacije. Tovrstne informacije lahko na spletni strani posredujemo v obliki blogov, vlogov, infografik, e-knjig, kvizov, podstrani ali webinarjev (spletnih predavanj).

Odlična spletna vsebina, ki na vašo spletno stran privablja obiskovalce, mora biti načrtovana tako, da dosega cilj, zaradi katerega se ustvarjanja spletnih vsebin sploh lotevamo. Največkrat gre za povečanje spletne prodaje izdelkov ali storitev ali pa za vsebine, ki služijo izobraževanju in pomoči (potencialnim) strankam.

vodić-za-pripravo-odlične-vsebine

1. korak pred začetkom pripravljanja vsebin: priprava vsebinske strategije

Kar 77 % podjetij ima pripravljeno vsebinsko strategijo. Brez dobre vsebinske strategije uspeha namreč ni mogoče meriti, zato je pomembno, da si pred začetkom postavite cilje, ki jih z vsebino želite doseči.

Kako pripraviti vsebinsko strategijo?

  1. Za koga ustvarjate vsebino? Kakšen je vaš namen? Kdo so vaše ciljne persone?

Je vaš cilj pridobiti več ogledov spletne strani ali je vaš cilj obiskovalce spletne strani spremeniti v stranke? Temu prilagajajte tudi vsebino.

Če želite pridobiti le več ogledov spletne strani, je dovolj, da na svoji spletni strani ustvarjate in širite koristno vsebino.

Če pa želite, da ti obiskovalci postanejo tudi vaši kupci, jih preusmerite na podstrani na katere ste vključili CTA-je in jim v zameno za podatke vedno ponudite še več koristnih informacij, podatkov oziroma znanja, ki ga iščejo (bodisi v obliki e-knjige, infografike ali kakšne druge vsebine). Pri pisanju izbranih vsebin imejte vedno v mislih vaše ciljne persone – torej za koga ustvarjate vsebino.

Ko poznate svoje ciljno občinstvo, lahko ustvarite bolj relevantno, koristno in kakovostno vsebino, ki jo bodo želeli brati in ji slediti tudi naprej.

  1. Katere težave, ki jih imajo vaše potencialne stranke, lahko rešite z vsebino, ki jo pripravljate?

Preglejte konkurenco in kanale, ki ponujajo podobne izdelke ali storitve, kot jih ponujate vi. Raziščite, s kakšnimi težavami se spopada njihovo občinstvo.

Opravite manjšo raziskavo, večinoma so dovolj že podatki, dostopni na spletu. Pripravite lahko tudi intervju z obstoječimi strankami ali raziščete interakcije, ki o izbrani temi potekajo na družbenih omrežjih.


Vsebino, ki jo boste pripravili, zastavite tako, da bo dejansko reševala težave in ne bo le promocija blagovne znamke. 

  1. V kakšnih formatih boste ustvarjali vsebino?

Ko razdelate informacije in izberete temo, razmislite v kakšni obliki jo boste posredovali.

Ali vaše ciljne persone informacije lažje konzumirajo v bolj vizualni obliki? Če je odgovor pritrdilen, jim podatke pokažite v obliki infografik ali videa.

Če raje berejo, pričnite s pisanjem informativnega bloga.

V večji meri iščejo informacije s pomočjo telefona? Zanje lahko pripravite kratke videoposnetke.

Preizkusite različne vsebinske formate in ugotovite, kateri v vašem primeru deluje najbolje.

  1. Preko katerih kanalov boste vsebino širili?

Ni dovolj, da vsebino le ustvarite, poskrbeti morate tudi, da jo širite s pomočjo ustreznih kanalov.

Vsebino delite tja, kjer se vaše ciljne persone zadržujejo največ časa.

  1. Kako boste načrtovali in upravljali z ustvarjeno vsebino ?

Vzpostavite sistem, ki vam bo omogočal hiter in enostaven pregled in nadzor nad vašo vsebino. 

Navadno zadostuje že preprosta preglednica v Excelu, kamor vpisujete podatke, povezane z vsebino. Lahko pa se odločite za katerega izmed številnih orodij za upravljanje vsebin kot so HubSpot, Buffer in Sprout Social.

Ko si odgovorite na vsa vprašanja in zastavite vsebinsko strategijo ter teme, preverite še 8 smernic, ki vam bodo olajšale proces ustvarjanja vsebin.

8 smernic za pripravo odlične spletne vsebine

  1. Pripravite vsebinsko strategijo. Vsebinska strategija naj vključuje teme, ton nagovora, kako se bo vsebina promovirala in kako jo boste lahko ponovno uporabili.
  2. Naredite SEO raziskavo. Poiščite ključne besede, ki so relevantne za vaše ciljne persone. Napišite si vprašanja, ki si jih najverjetneje postavljajo vaše persone v povezavi z njihovimi težavami in cilji in nato s pomočjo orodij za raziskovanje ključnih besed preverite, ali so bila vaša ugibanja pravilna.
    Za raziskavo ključnih besed lahko uporabite brezplačna Google Keyword Planner ali Google Trends, lahko pa izberete plačljivo orodje, kot sta HubSpot ali SEMrush.  
  3. Obiskovalcem spletne strani pomagajte razumeti vašo temo. Pišite o stvareh, ki bodo vaše obiskovalce opolnomočile z znanjem. Tako vam bodo začeli zaupati in se na vas zanašati kot na strokovnjake na izbranem področju.
  4. K tematiki, ki jo odpirate, vedno prispevajte nekaj novega. O vsaki stvari je že veliko napisanega. Že znanim dejstvom dodajte dodano vrednost z vašim mnenjem ali pa predstavite svoje razumevanje tematike.
  5. Razvijte svoj prepoznavni slog. Prav ta vaš unikatni slog vas bo takoj razločil od konkurence, vaše občinstvo bo takoj vedelo, kaj lahko od vas pričakuje, vaša vsebina pa bo prepoznavna že na prvi pogled.
  6. Izberite rdečo nit in se je držite. Tako bodo vaše vsebine ostale smiselne, vi pa boste povedali točno to, kar ste želeli. 
  7. Vsebina naj vedno podpira vrednoste, sporočilnost in strategijo vaše blagovne znamke. 
  8. Vključite jasen in oblikovno izpostavljen poziv k akciji (CTA). Svojemu občinstvu jasno pokažite, kaj želite od njih in kakšen je njihov naslednji korak.

 *Vir: https://www.hubspot.com/marketing-statistics

Preberite tudi:

- 5 korakov, s katerimi boste na vašo spletno stran privabili ciljno javnost

Topics: vhodni marketing, vsebinski marketing, strategija vsebinskega marketinga